Taxichauffeurs maken rellen, steken straten van Houtbaai in brand...

2022-10-08 20:42:49 By : Ms. Coco Wu

Soms is het nieuws slecht.Maar uw leeservaring hoeft dat niet te zijn.Help ons dat voor u te verbeteren door u gratis te registreren of in te loggen.Maak een wachtwoord aan of klik om een ​​inloglink te ontvangen.U wilt First Thing ontvangen, onze vlaggenschip dagelijkse nieuwsbrief.Afmelden op elk gewenst moment.Voer uw wachtwoord in of ontvang een inloglink als u het bent vergetenSesam open u!Bedankt voor het registreren.Journalist Caryn Dolley heeft jarenlang de voetafdrukken van kingpins van over de hele wereld getraceerd.Door politieonderzoeken te onderzoeken, gerechtelijke documenten te doorzoeken, interviews met talloze bronnen en nauwgezet arrestaties te volgen, legt ze een gruwelijke puzzel samen die laat zien hoe verschillende criminele rijken elkaar overlappen, samensmelten en botsen in Zuid-Afrika.Dolley geeft ongekend inzicht in hoe specifieke drugskartels en -syndicaten via Zuid-Afrika hebben gefunctioneerd, verwikkeld zijn geraakt in dodelijk geweld in het land en lokale criminele netwerken hebben versterkt.Gratis levering overal in Zuid-Afrika.Meer specifiek willen we dat degenen die het zich kunnen veroorloven, gaan betalen.Waar het op neerkomt, is of je Daily Maverick waardeert of niet.Denk aan ons in termen van uw dagelijkse cappuccino uit uw favoriete coffeeshop.Het kost ongeveer R35.Dat is R1.050 per maand op schuimige melk.Begrijp ons niet verkeerd, we worden bijna uitsluitend gevoed door koffie.MAAR misschien zou R200 van die R1.050 naar de journalistiek kunnen gaan die voor het land vecht?We dicteren niet hoeveel we willen dat onze lezers bijdragen.Hoeveel u ons werk waardeert, is immers subjectief (en eerlijk gezegd helpt elk bedrag).Voor R200 krijg je het elke maand terug in Uber Eats en ritvouchers, maar dat is slechts een suggestie.Iets minder dan een week cappuccino's.We kunnen niet overleven op hoop en onze eigen vastberadenheid.Ons land wordt aanzienlijk slechter af als we geen sterke, duurzame nieuwsmedia hebben.Als u uw budget aan het aanpassen bent en het gaat om het kiezen tussen schuimige melk en Daily Maverick, hopen we dat u die cappuccino opnieuw zou overwegen.We hebben je hulp nodig.En we schamen ons er niet voor.Onze missie is om de waarheid te verdedigen.Sluit je aan bij Maverick Insider.Taxichauffeurs van Amaphela (sedan) hebben Hout Bay en omliggende gemeenschappen in Kaapstad maandag tot stilstand gebracht.De chauffeurs hebben gezworen door te gaan met protesteren totdat de stad Kaapstad een schadevergoeding betaalt die volgens hen in 2009 was beloofd toen de busroute Llandudno en Imizamo Yethu MyCiTi werd aangelegd.Meer dan 50 demonstranten blokkeerden de wegen bij Imizamo Yethu Circle, Main Road en Victoria Road met stenen en brandende banden en eisten een ontmoeting met stadsfunctionarissen.Volgens demonstranten hadden taxichauffeurs van de Hout Bay Taxi Association in 2009 een overeenkomst met de stad getekend dat ze zouden worden gecompenseerd omdat de nieuwe busdiensten zouden rijden op de route die ze gebruiken, wat gevolgen zou hebben voor hun aantal klanten.De chauffeurs vertelden GroundUp dat ze verschillende ontmoetingen hadden met de stad, maar kregen telkens te horen dat de betaling tegen 2014 zou plaatsvinden, maar dit is nooit gebeurd.Vervolgens benaderden ze in 2019 een advocaat die hen helpt om de strijd tegen de Stad voor de rechter te brengen.Advocaat Anneke Whelan zei dat de stad de doelpalen bleef verplaatsen wanneer het geld zou worden betaald en dit frustreerde leden van de vereniging omdat zij de enigen waren die nog niet waren betaald.Whelan zei: "De stad beweert bizar dat de implementatie van de MyCiti-busdienst ertoe heeft geleid dat de activiteiten van de leden van de Hout Bay Taxi Association zijn verbeterd."Volgens de bij de rechtbank ingediende documenten eisen de leden van de vereniging een schadevergoeding van de stad.Afhankelijk van de grootte van hun sedan-taxi claimen sommigen R279.700 en anderen R283.000 plus rente en kosten.Chauffeurs die anoniem met GroundUp spraken, zeiden dat het voorstel van de stad om een ​​nieuwe route tussen Hout Bay en Wynberg toe te voegen hun vermogen om een ​​inkomen te verdienen verder in gevaar brengt.“Dat gaan we niet toestaan”, zei een chauffeur.Toen we in Houtbaai aankwamen, begonnen enkele demonstranten met stenen naar de politie te gooien.De politie reageerde door rubberen kogels en verdovingsgranaten te gebruiken om de menigte weg te leiden van Victoria Road.In een verklaring na het protest zei de stad dat het de MyCiTi- en Dial-a-Ride-diensten in Houtbaai had stopgezet.Hierdoor zijn honderden mensen die afhankelijk zijn van de diensten gestrand.“We hebben bevestiging dat er drie MyCiTi-bussen zijn gestenigd in Imizamo Yethu, waarvan er één met benzine is gebombardeerd.Gelukkig zijn we niet op de hoogte gebracht van verwondingen van passagiers of buschauffeurs”, zegt Mayco-lid voor Urban Mobility Rob Quintas.In reactie op hun eisen voor compensatie zei Quintas: “De stad werkt sinds 2014 samen met de Hout Bay Taxi Association en zal dat blijven doen.Deze zaak staat momenteel op de rol van het Hooggerechtshof van de West-Kaap en de stad wacht op de uitspraak van de rechtbank over deze zaak.”De politie houdt de omgeving nog in de gaten.Er is een zaak geopend van openbaar geweld.DMHoud er rekening mee dat u een Maverick Insider moet zijn om commentaar te kunnen geven.Meld u hier aan of meld u aan als u al een Insider bent.Iedereen heeft een mening maar niet iedereen heeft de kennis en ervaring om een ​​zinvolle bijdrage te leveren aan een discussie.Dat willen we van onze leden.Help ons te leren met uw expertise en inzichten over artikelen die we publiceren.We moedigen verschillende, respectvolle standpunten aan om ons begrip van de wereld te vergroten.Bekijk hier ons opmerkingenbeleid.De taxi-industrie loopt uit de hand in Zuid-Afrika.Elke moderne stad die de belangen van haar inwoners voor ogen heeft, wil een geïntegreerd veilig vervoerssysteem hebben om de burgers zo goedkoop en efficiënt mogelijk aan het werk te krijgen.Taxi's en de gangsters die de meeste van hen besturen, hebben geen recht op exclusief vervoer van burgers.De marktwerking zal bepalen welke vervoerswijze het best bij de individuele behoeften past.De taxi-industrie is berucht om de gewelddadige handhaving van wat zij zien als onvervreemdbare rechten op controle en overstromingsroutes.De stads-, provincie- en politieautoriteiten zijn bang voor hen en kunnen de wetten met betrekking tot aantallen en gedragsgangsters niet allemaal afdwingen!Kijk hoe ze het forenzenspoorsysteem hebben vernietigd om het verkeer naar de taxi's te leiden.Het was een wedloop tussen de taxi's en de rovers van PRASA wie het systeem sneller kon vernietigen, maar ik vermoed dat er toch een verband tussen de twee was.Waarom überhaupt meedoen?Voer gewoon wet en orde uitDe Taxi iAssociations moeten hun leden op orde krijgen - dit zijn dezelfde mensen die de mogelijkheid van openbaar vervoer op de spoorwegen hebben vernietigd en leven van niet-aangegeven inkomsten.Hoe langer ze kunnen aanzetten tot geweld en intimidatie, hoe meer het zal escaleren.Stop er NU mee!Je kunt de kwaliteit van 'betrokkenheid' beoordelen aan de hand van het resultaat.Het was duidelijk niet genoeg.Het werd tijd dat plunderaars werden doodgeschoten.Daily Maverick © Alle rechten voorbehoudenEr zijn veel grote voordelen aan het zijn van een Maverick Insider.Het verwijderen van advertenties uit uw browse-ervaring is er een van - we blokkeren niet alleen advertenties, we herontwerpen onze pagina's om er slimmer uit te zien en sneller te laden.Klik hier om andere voordelen te zien en om u aan te melden bij onze lezersgemeenschap die kwaliteitsvolle, onafhankelijke journalistiek ondersteunt.